neden Ay’ın hep aynı yüzünü görürüz ?


ne zaman bu konularla pek alakası olmayan birine ” biliyo musun Ay’ın hep aynı yüzünü görüyoruz , kimbilir arka tarafta ne aksiyon vardır ” diye konussam , arkasını getirip bir türlü ikna edemem karsımdaki bu bilgiye.  ” ya işte kendi ekseni etrafında dönüş hızı ile dünya etrafındaki dönüş hızı aynı oldugu icin öyle ” diyorum ama gerisini anlatırken çorba edip ikna edemiyorum , en nihayetinde ” acaba ben ne diyorum ” diyerekten kendimden şüphe ediyorum.

iş bu yazı bu sebeple yazılmıs olup , kendime de kaynak olacaktır :)

şimdi , eger ay kendi etrafında hic dönmeden sadece dünya etrafında dönseydi her iki yüzünü de görmüş olurduk. Fakat ay hem kendi ekseni etrafında dönüyor hem de dünyanın etrafında dönüyor . işte bu noktada devreyen giren faktör ” hız” . Ay kendi ekseni etrafında ve dünya etrafından öyle bir hızla dönüyor ki ay’ın diger yüzü dünyanın hic bir noktasından görülemiyor. ay’ın bu iki dönüş hareketinin hızı da tam olarak birbirine eşit. YANİ AY KENDİ ETRAFINDAKİ BİR TAM TURU VE AYNI ESNADAN DUNYA ETRAFINDA YAPTIGI BİR TAM TURU TAM OLARAK AYNI SÜREDE TAMAMLIYOR . 27,32 GÜN !

Ay kendi etrafında dünya etrafında döndügünden daha hızlı dönseydi ya da tam tersi olsaydı yine Ay’ın tüm yüzlerini görebilecektik.

simdi bu anlatılanları görsel olarak da kafamıza kazımak icin bir video linki veriyorum ; Synchronous Rotation of the Moon

tabi bütün bunların yanında , rasyonel bir kafa bu denli büyük bir tesadüfü bir mucize olarak da degerlendirebilir . hersey mumkun :)

Bu arada Apollo projesi esnasında Ay’a nükleer güc ile calısan 4 adet sismik istasyon kurulmuş. Amaç Ay’ın iç yapısını anlamak .Elde edilen sonuclara göre Ay’ın görünen yüzünün yan tarafında yaklasık  60  km kalınlıgında bir kütle varmıs. Bu Kütle ayn yuzeyine homojen bir sekilde dagılsaymıs kütlesinin 10%una tekabul ediyormus. bu kkütle ve ay’ın kabugu uzerinde yapılan sismik degerlendirmeler ay’ın katmanlı bir yapıya sahip oldugunu gösteriyormus .  Eger cok küçük degilse demir bir cekirdege sahip olabilecegi konusunda da hic bir kanıt yokmus.

ay’ın bize dönük olan yüzünün ve olusan bu mucizevi tesadüfün de aslında bu kütleden kaynaklandıgı söyleniyor.

benden bu kadar

iyi geceler :)

10 Yanıt

  1. teşekkürler, ben de aynı dertlerden müzdariptim. iyi oldu artık anlatabiliriz

  2. valla helal olsun o kadar site gezdim hepsi aynı şeyi tekrarlayıp durmuş.ama hiçbiri açıklamamış. Çok teşekkür ederim son zamanlardaki aklıma takılan şeydi.

  3. Saol varol gece yarisi aya bakarken aklima takildi rahatladim :) ne buyuk mucize inna lillahi ve inna ileyhi raciun

  4. Saol varol gece yarisi aya bakarken aklima takildi rahatladim :) ne buyuk mucize inna lillahi ve inna ileyhi raciun…

  5. çok teşekkür ederim ödevimde çıkmıştı

  6. saool ödevime yardımcı olduu

  7. Yanlis bilgi! Ay kendi etrafinda dönmez bu yüzden uydudur zaten. Ay kendi etrafinda dönse arka yüzü görünürdü. Sen bildigin biseyi degil kendi kafandakini anlatmissin.

    Millette bilmeden sazan gibi atlamis.

  8. başka bir şey mi görmek istiyorsun? ”şunun için geçerli,neden ayın hep aynı yüzünü görüyoruz?”

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: